A Talentométer, az A38 Hajó és a Szerencsejáték Zrt. tehetségkutató sorozata 2013-ban is folytatódik. A szervezők a zenei rész mellett a tavalyi nagy siker után ismét megrendezik a borászversenyt. Szakmai partner a Central European Wine Institute (CEWI).
GSZT szakújság :: Gasztronómia : Szálloda : Turisztika - online magazin. Hírek, információk, események, programajánlók
2013. március 25., hétfő
A fiatalok borversenye 2013
A Talentométer, az A38 Hajó és a Szerencsejáték Zrt. tehetségkutató sorozata 2013-ban is folytatódik. A szervezők a zenei rész mellett a tavalyi nagy siker után ismét megrendezik a borászversenyt. Szakmai partner a Central European Wine Institute (CEWI).
2013. március 23., szombat
Ehető szakácskönyvet adtak ki
A Korefe, egy német designcég ehető szakácskönyvet dobott a piacra. Német feliratok tarkítják az ehető paszta lapokat. Szép, kreatív megoldás, bár sütni, főzni nem fogunk tudni megtanulni belőle, legfeljebb csak jól lakunk vele.
A Korefe német designcég által megálmodott kreatív "játék" tulajdonképpen 100%-ban friss pasta, lapok formájában összehajtogatva, plusz szépen megrajzolt német nyelvű szöveg-lenyomatok is díszitik, hiszen mégiscsak egy főzőkönyvről van szó.
Egyenlőre szokatlan újítás a főzőpiacon, hogy nem konkrét recepteket tartalmaz a könyv, hanem magát a „könyvet” kell készre sütnünk, de legalább garantált sikerélményben lesz részünk.
A csomagot egy német könyvkiadótól, a Gerstenberg Publishing House-tól lehet megrendelni, és kapunk mellé egy receptet a klasszikus lasagna elkészítésének módjáról és a legfőbb hozzávalókról.
Aki bevállalós, bármit kisüthet a tésztalapokból. Ez a szakácskönyv sajnos csak egyszer forgatható a kézben, nem fog időről időre anyáról lányára szállni, hiszen amint készre sütöttük, valószínüleg el is fogjuk fogyasztani.
2013. március 21., csütörtök
Újra jól megy a légitársaságoknak
Tavaly 7,6 milliárd dollár volt a légitársaságok nettó profitja, ez évre pedig korábban 8,4 milliárdot várt az IATA − ezt most 10,6 milliárd dollárra emelték. Régiók szerint a csendes-óceáni és az észak-amerikai térség vezet 4,2, illetve 3,6 milliárd dolláros profittal, de még az eddig nagyrészt nullszaldós európai légitársaságoknak is összejöhet 800 millió dollár összesített nyereség.
Az IATA szerint a javuló konjunktúra mellett az iparági konszolidáció és a durva kiadáscsökkentések javították a cégek helyzetét, a repülők kihasználtsága például rekord közelében van. A légi szállítás persze továbbra sem működik túl nyereségesen, hiszen ezt a profitot 671 milliárd dolláros árbevételen érik el a szövetség várakozása szerint (ez is javulás a 659 milliárd dolláros eddigi várakozáshoz képest), de az 1,6 százalékos profitkulcs is komoly javulás a tavalyi 1,2 százalék után. Az előrejelzés kismértékben emelkedő olajár feltételezésével készült, az IATA szerint csak 6 milliárd dollárral többet, 216 milliárd dollárt költenek majd üzemanyagra, ami változatlanul az árbevétel harmada. Utasokból 5,4 százalékkal, áruból pedig 2,7 százalékkal szállíthatnak többet, mint tavaly.
Forrás: napigazdaság.hu
2013. március 20., szerda
Internetről vásárolhatunk a Tesco-ban
Hamarosan Magyarországon is megnyit az internetes Tesco, amivel valószínűleg átalakítja a magyar online élelmiszer-vásárlást.
A piac eddig lényegében egyszereplős volt, de most egyre több cég gondolkodik a mindennapos bevásárlást lehetővé tévő webshopokban. A folyamat öngerjesztő lehet, hiszen egy nagy belépő még több vásárlót vehet rá az internetes rendelésre, ami növeli a piaci lehetőségeket.
Eddig sem csak könyvet, tévét vagy pizzát, hanem akár kenyeret, kolbászt is is rendelhettünk weben otthonra, ám a mindennapi online bevásárlás lehetőségei hamarosan jócskán kiszélesednek. Több nagy áruházlánc ugyanis hamarosan elindítja vagy már el is indította internetes áruházát.
A piacra belépő legnagyobb szereplő valószínűleg a Tesco lesz, aminek a magyarországi megjelenése akár gyökeresen át is alakíthatja az online rendelések piacát. Máshol is ez történt, Nagy-Britanniában például 1996 óta lehet a Tescótól interneten vásárolni. A nyomukban azóta az összes nagyobb brit áruházláncelindította saját rendszerét.
A Tesco a hazai piacán naponta 55 ezer rendelést kap, ami komoly logisztikai hátteret igényel, ezt ott az indulás óta fejlesztették. A magyarországi webbolt a következő egy-két hétben, valamikor márciusban fog elindulni. Ráadásul még nem is tud majd mindent, amit külföldön tudnak, de a legjobb gyakorlatokat megpróbálták átvenni, mondták a Tescónál.
A fizetésnél a Tesco futárai csak bankkártyát fogadnak el, ugyanis az autókban nem szállítanak pénzt. Így a vevők vagy személyesen, vagy online fizetésre alkalmas kártyával tudnak fizetni a megrendelt termékekért. Az összeget csak azután vonják le a számláról, hogy az autó visszaért az áruházba, hogy biztosan csak az átvett termékek árát kelljen kifizetni. Őri azt mondta, a szállítási díj ezer forint alatti összeg lesz.
Forrás: index
2013. március 19., kedd
Akkor legyen ma amerikai palacsinta!
Az amerikai palacsintával nagy sikert lehet aratni, és ilyen egyszerű:
Hozzávalók:
40 dkg sima liszt
2 csomag sütőpor (24 g)
1 teáskanál só
1 evőkanál kristálycukor
6 dl zsíros tej
2 db tojás
10 dkg olvasztott vaj, vagy Rama
Elkészítés:
A vajat egy bögrében beteszem a mikróba 1 percre. Közben jól összekeverem a lisztet a cukorral, sóval és a sütőporral. A halom közepébe egy kisebb mélyedést csinálok, abba öntöm a vajat, és szép lassan, keverés közben adom hozzá az előzőleg összekevert tojást és a tejet. Addig keverem, amíg csomómentes lesz. Régi típusú (nem teflon) palacsintasütőben sütöm, azt nem kell olajozni (mivel ez a tészta nagyon gyorsan magába szívja az olajat). Lassú tűzön kell sütni, mert centi vastagra feljön, és hagyni kell átsülni.
Aztán jöhet bele lekvár, csokiöntet, gyümölcs:)
A Jolie-Pitt házaspár betört a gasztrovilágba új borával
Március 7-től kapható a hollywoodi álompár, Angelina Jolie és Brad Pitt saját bora, a Miraval rozé, aminek a palackját is ők maguk tervezték.
A provence-i szőlőből készült, mély tüzű, évszázados pincezamatú (valójában persze csak 2012-es) bort Párizsban mutatták be először. Franciaországi birtokukon Jolie és Pitt korábban már együtt tesztelgette az ízeket George Clooney-val és Quentin Tarantinóval is. AMagyarországot is megjárt celebpár nyáron állítólag fehérborral, jövőre vörössel szeretné bővíteni a kínálatot.
Kiállítások a Balaton régióról
A Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága (RMI) 2013-ban – a fő belföldi küldőrégiókhoz igazodva – 3 belföldi regionális turisztikai vásáron mutatja be a térség turisztikai kínálatát.
Pécsett 4, Debrecenben 8, Miskolcon pedig 7 társkiállító csatlakozik a régió standjához. Az „Ébredés” elnevezésű kampányidőszak keretében a RMI és társkiállítói kiemelten jelenítik meg a Balaton régió gazdag aktív program- és szálláskínálatát.
A kiállításokra a régiós kiadványok közül az Utazás kiállításra elkészült új, 48 oldalas invitatív Balaton kiadvány mellett, a télen kinyomtatott és a Magyar Turizmus Zrt. 4 évszakos kommunikációjához illeszkedő tematika szerint összeállított Balaton kiadványt, valamint a nagy sikerű régiós aktív és kerékpáros térképeket kínálják a látogatóknak az informátorok.
Az RMI tapasztalatai alapján a pécsi vásár helyszínváltása előnyös volt: a rendezvény idén a patinás Zsolnay negyedben kapott helyet. A szombati napon nagyobb volt az érdeklődés a régiós ajánlatok iránt és a vásárlátogatók körében kedveltek voltak az RMI régi és új szóróajándékai is.
A régió kedvezményes szezonális és a Balaton7 akcióhoz kötődő csomagajánlatai, valamint bővebb információ az aktuális rendezvényekről az itthon.hu/balaton weboldalon és az itthonabalatonon.blog.hu blogon érhetőek el.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)